tirsdag 29. oktober 2013

TUESDAY DELIGHT


Jeg er egentlig veldig glad i å lage god og sunn mat, så jeg tenkte jeg skulle dele en av mine favorittoppskrifter! Havrevafler er enkelt, lettvint og smaker utrolig godt. Jeg prøver å bruke så mange økologiske ingredienser som mulig og lager de helt uten sukker og hvetemel. Du kan bruke vanlig smør eller olje om du vil, men jeg liker å bruke kokosolje i bakst. 

Dette er hva du trenger: 



1. 1 dl melk 
2. 2 dl havregryn 
3. 4 ss yogurt naturell 
4. 1 egg 
5. en klype salt 
6. 1 ts bakepulver 
7. 1 ss smeltet kokosolje 


Visp sammen ingrediensene til en passelig røre, det er ikke så farlig hvilken rekkefølge du bruker. Tilpass med havregryn/melk om røren blir henholdsvis for tynn eller tykk. Nam, nam! 

P.S 
Vil dere ha flere slike oppskrifter på bloggen, av og til? 


7 kommentarer:

  1. Ja til flere oppskrifter! Dette ser veldig godt ut.

    SvarSlett
  2. Åhh, såg kjempe godt ut! Skal testes ut:))

    SvarSlett
  3. hvor mange vafler blir det sånn ca.? :D

    SvarSlett
  4. Så fine bilder, Karn. Du er flink! Dette skal prøves :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så hyggelig :) Det må du gjøre, de er kjempegode!

      Slett
  5. Kjempekjekt med oppskrifter! :))

    SvarSlett