søndag 6. oktober 2013

JUICY SUNDAY

 
Urter er noe av det mest helsebringende vi kan innta, så hvorfor ikke gjøre det i en juice? Juice og smoothies er en utrolig fin og lettvint måte å få i oss antioksidanter og vitaminer fra frukt og grønnsaker, og så smaker det utrolig godt. Dette er min personlige favoritt for tiden, som er fra boken juicy som inneholder en haug med deilige og sunne oppskrifter. Så her er oppskriften:


2 epler 
2 cm fersk ingefær 
1/3 sitron 
1/5 agurk 
1 stor håndfull ferske basilikumblader 
1/2 banan  
1-2 ss yogurt naturell (hvis du vil ha den litt mer creamy)


Man skal egentlig bruke en juicemaskin for å utnytte maksimalt av frukten og grønnsakene, men jeg brukte en håndmikser og det funket veldig bra. Bare hakk opp ingrediensene og miks ivei. God søndag!



8 kommentarer:

  1. Takk for oppskrift :) Prøvde den nå, syykt god ;*

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å prøve oppskriften!

    http://elise-solberg.blogspot.no

    SvarSlett
  3. Nam, dette må testes ut!

    SvarSlett
  4. Åh, jeg har fått skikkelig sansen for grønne drinker i det siste. Som ikke krever allverdens av rare ingridienser. Har tro på at det skal holde meg frisk som en fisk i mørketiden :) Men tror du dette funker som smothie?

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt, jeg varierer mellom å lage den som juice og som smoothie. Bare hiv alle ingrediensene i blenderen og se om du får den tykkelsen du vil ha :)

      Slett
  5. Jeg prøvde å lage den her, men det smakte helt forferdelig, så det er veldig mulig at jeg har gjort noe feil.. :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Å nei, så kjipt! Jeg lager den ofte og den blir alltid god, men kanskje du ikke hadde i nok sitron? Da kan den bli litt smakløs.. :/

      Slett