lørdag 12. oktober 2013

DIY FACE MASK






Denne helgen nyter jeg en mini-ferie hjemme i Ålesund, og noe av det jeg liker aller best er å bruke noen timer helt for meg selv og ordne meg et lite hjemme-spa. Jeg har nok av dyre og fancy produkter, men jeg tenkte å vise dere hvordan jeg lager favoritt-ansiktsmasken min, som godt også kan brukes til en ansikts- og kroppsskrubb.

Dette trenger du: 

Honning (jeg bruker økologisk akasie)
Sukker 
Sitron 

Rør ingrediensene sammen og påfør huden i et tykt lag. Sukkerkornene har en fantastisk peeling-effekt når man masserer den forsiktig inn i huden i noen minutter før den skylles vekk. Masken gir huden glød og en skikkelig vitaminboost, og er ikke minst billig og enkel å lage. 

Hva synes dere om slike innlegg, vil dere se mer av det i fremtiden? :)


-


Enjoying a mini-holiday in Ålesund this weekend. When I'm here, I like to make myself a home-spa, and one of the things I allways do is make my favorite face mask, that can also be used as a face and body scrub. 

This is what you need: 

Honey 
Sugar 
Lemon 

Mix the ingredients to a thick spread and apply to the skin in a generous amount. What do you think about posts like this, would you like to see more of it in the future? 

9 kommentarer:

  1. Kult, må prøves! ;)
    http://elise-solberg.blogspot.no

    SvarSlett
  2. Jubadubadu - ja takk til flere slike type innlegg!

    SvarSlett
  3. Så gøy! Dette skal jeg definitivt prøve :)

    SvarSlett
  4. Stilig!! Skviser du saften av 1 sitron? Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg brukte saften av en halv sitron til en god desiliter med honning :) så bare fyller du på med så mye sukker du trenger for å få den konsistensen du vil ha :)

      Slett
  5. Hvor mye av hver ingrediens bruker du? :) Bare å fortsette med slike innlegg, liker virkelig bloggen din!

    SvarSlett
  6. Så bra at du likte det!! :)

    Jeg brukte ca 1 dl honning og en god "dæsj" med sukker, her kan du lage den så tykk du måtte ønske. Jeg liker å ha den slik at den såvidt renner av slikkepotten :) Og så presser du i saften av en halv sitron :)

    SvarSlett